Apele do przyjemnych doznań zmysłowych (2 apele) wyrażone są w sposób bardzo sugestywny – poprzez wspaniale wyglądające potrawy („Toppits”) ewidentnie przywołujące na myśl smak i zapach dań oraz, jak w reklamie „Jacobs”, obudzona kobieta mruży oczy i zachwyca się aromatem kawy. Są to zatem przekazy jednoznacznie definiujące zalety reklamowanych produktów nie pozostawiając żadnych niedomówień.
Apele do potrzeby nabywania (2 apele) wyraża się w dwojaki sposób tzn. albo przedstawiony jest w niej specjalista (“Ariel”), który ocenia produkt i który przez sposób zachowania – “bezwzględnie” oceniający produkt – w ten sposób jednoznacznie sugeruje, który jest lepszy. Jest autorytetem mającym pokazać, który proszek w natłoku innych na rynku jest najlepszy. Dodatkowo jeszcze przyznaje wyróżnienie temu lepszemu przez co jego sugestia staje się swego rodzaju nakazem. Drugim sposobem apelu do potrzeby nabywania jest pokazanie grupy ludzi robiących zakupy. Mają oni teraz małe opakowania proszku i mogą dzięki temu częściej robić zakupy – przekaz ten jest również bardzo sugestywny.
Apele do potrzeby poznawczej (2 apele) ogniskują się wokół tłumaczenia (Lanza) zalet produktu przez osobę, która sama używa danego produktu, a która jest bardziej wiarygodna ponieważ wywodzi się z podobnej grupy społecznej, lub jak w przypadku Colgate gdy matka tłumaczy dzieciom dlaczego zmienili pastę. Tu występuje cały proces: od obrazowego, przekonywającego tłumaczenia aż do demonstracji skutków, zastosowano tu podobny manewr czyli osobę przeciętną, która doświadczyła już zalet pasty, a samo tłumaczenie nie ma znamion nakazu, nie jest to pokaz, który zmusza do zmiany upodobań, ale taką zmianę sugestywnie sugeruje. W pierwszym przypadku odbiorcą jest gospodyni domowa, a w drugim dzieci.
Apele do potrzeby doznawania opieki (2) są bardzo podobne w formie do apeli odnoszących się do potrzeby opieki i żywienia.
Apel do potrzeby autonomii jako, że skierowany jest do młodzieży operuje sytuacjami z życia młodych ludzi (świat dorosłych z jego nakazami przeciwstawiony światu młodych chcących już decydować samemu).
Apel do potrzeby uległości (1 apel) ukazano przedstawiając sytuacje odpowiadające modelowemu zachowaniu się ludzi z tą potrzebą. Bardzo przemawiająca forma przekazu – jednoznaczna z trafnie zarysowanymi charakterami.