Techniki oddziaływania wykorzystane w analizowanych reklamach społecznych

Analiza powyższego problemów badawczego dokonana została na postawie przeprowadzonej analizy reklam społecznych oraz wywiadów z pracownikami reklam społecznych.

Każda reklama zanim powstanie musi przejść pewien proces projektowania, na który składa się stworzenie odpowiedniego hasła, przekaz, grafika, zastosowanie odpowiednich technik oddziaływań. Jeden z ekspertów o procesie projektowania mówi, że:

– powinien przebiegać następująco: należy wpierw zdefiniować problem społeczny, z którym chcemy się zmierzyć i określić, jakiego charakteru zmianę postaw chcemy wywołać. Następnie określamy grupę docelową i zastanawiamy się, jakich argumentów użyć, by ją przekonać; potem planujemy działania od strony strategicznej i kreatywnej (część kreatywna jest szczególnie ważna jeśli elementem kampanii jest reklama społeczna). Ważne, by przy wszystkich etapach tworzenia opierać się na potwierdzonych danych – czyli wynikach badań społecznych – by mieć cały czas odniesienie do rzeczywistości. W miarę możliwości warto przed rozpoczęciem prac przeprowadzić badania specjalnie na potrzeby kampan//(FKS).

Proces projektowania reklam społecznych przebiega podobnie jak w przypadku reklam komercyjnych. Projektowanie rozpoczyna się od zdefiniowania problemu społecznego, którego ma dotyczyć RS. Następnie należy określić grupę docelową, do której ma być skierowana. Dalszy etap dotyczy działań strategii.

Głosuj na tę pracę!
[Ilość głosów: 1 Średnia ocena: 5]

Dodaj komentarz