Założenia kampanii EXPO 2010 Wrocław

Kampania reklamowa przeprowadzana jest w określonym przedziale czasu, dotyczy konkretnych produktów i usług, kierowana jest do wyznaczonych grup potencjalnych odbiorców. Jej zmasowany charakteryzuje sprawia, że odznacza się dużą siłą oddziaływania. Ukierunkowana jest zawsze na osiągnięcie określonych zamierzeń przez firmę zlecającą jej przeprowadzenie. Najczęściej jest to wywarcie zdecydowanego wpływu na decyzje nabywcze konsumentów oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy.  Ale czy wszystkie reklamy albo, szerzej rzecz ujmując, kampanie zmierzają do tego celu?

Jedną z bardziej znaczących kampanii ukazującej jej niedoskonałość była kampania na rzecz zorganizowania wystawy EXPO 2010. W trakcie rozstrzygania losów o tym, gdzie owa wystawa ma się odbyć wyczuwało się bierność i brak spójnych działań.

Zgodnie z zaproponowanym przez Polskę tematem Światowej Wystawy EXPO 2010 Wrocław w skład Komitetu Honorowego EXPO 2010 Wrocław weszły przedstawiciele kultury, nauki i mediów.

Kulturę w Komitecie Honorowym reprezentowali m.in. poeta, dramatopisarz i prozaik Tadeusz Różewicz, autor groteskowych i poetyckich utworów dramatycznych, takich jak: Kartoteka, Grupa Laokoona, Świadkowie albo nasza mała stabilizacja, Stara kobieta wysiaduje, Akt przerywany, oraz publicysta i pisarz Ryszard Kapuściński, korespondent w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej, autor wnikliwych i pełnych dramatyzmu relacji o przeobrażeniach społeczno-politycznych głównie w krajach Trzeciego Świata i na obszarze byłego ZSRR.

Naukę firmowali m.in. prof. Aleksander Wolszczan, astronom, odkrywca pozasłonecznego układu planetarnego oraz prof. Ludomir Newelski, matematyk, laureat nagrody Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, tzw. „polskiego Nobla”. Media reprezentowane były m.in. przez Roberta Kwiatkowskiego, prezesa Telewizji Polskiej, oraz Macieja Łukasiewicza, redaktora naczelnego „Rzeczypospolitej”. I w zasadzie tyle możemy powiedzieć o całej kampanii[1].


[1] Łukasz Orzeł  opracowanie AEW.EXPO 2010 jako przykład wspierania lokalnej przedsiębiorczości na tle strategii rozwoju Dolnego Śląska. z dnia 2003.10.03.

Głosuj na tę pracę!
[Ilość głosów: 1 Średnia ocena: 5]

Dodaj komentarz