„Stawiam na mleko” to nazwa akcji promującej mleko i produkty mleczne. Celem tej akcji było zwiększenie świadomości na temat korzyści płynących z picia mleka i spożywania innych produktów mlecznych oraz zachęcenie ludzi do większego ich spożywania. Akcja ta obejmowała różne działania, takie jak kampanie reklamowe, akcje promocyjne w sklepach lub na ulicach, wydarzenia lub akcje edukacyjne. Ważne jest, aby przekazywana informacja była rzetelna i oparta na naukowych dowodach, aby ludzie mogli dokonać świadomych wyborów dotyczących swojego zdrowia i odżywiania.
Jednym z najważniejszych elementów akcji „Stawiam na mleko!” była Ekspedycja Mleczna.
W ciągu trzech lat odwiedziła kolejne miasta w całej Polsce. Zobacz relacje z dotychczas przeprowadzonych imprez.
Główne założenia ekspedycji
Wszystkie działania podejmowane w ramach Ekspedycji Mlecznej mają za zadanie połączyć element edukacji z rozrywką. Moduł edukacyjny opiera się na zweryfikowanych przez specjalistów materiałach informacyjnych, dodatkowo każdy, kto przyjdzie na spotkanie z Ekspedycją Mleczną, może skorzystać z porad dietetyków i lekarzy, którzy podpowiedzą, jak najlepiej zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.
W miastach, do których przyjeżdża Ekspedycja Mleczna, organizowane są rozmaite działania promocyjne – zarówno w sklepach, jak i na ulicach. Głównym wydarzeniem w ramach Ekspedycji Mlecznej w danym mieście jest wielka Mlekozabawa – plenerowa impreza, podczas której nie zabraknie gier i konkursów dla całej rodziny.
Podczas wizyt w szkołach członkowie Ekspedycji przeprowadzają krótkie prezentacje w klasach oraz organizują Imprezy Mleczne – łączące elementy rozrywki, gier sprawnościowych i konkursów z edukacją i kształtowaniem właściwych postaw żywieniowych u najmłodszych.
Ekspedycja Mleczna poruszała się po całej Polsce, odwiedzając kolejne miasta i szkoły, według ustalonego harmonogramu wizyt:
- Mleczna Ekspedycja w Zambrowie, Grajewie i Augustowie 2008-04-07
- Mleczny Truck w Mławie, Ciechanowie i Ostrołęce 2008-03-17
Konkurs „Podaj dalej”
Inną akcją będącą elementem kampanii „Stawiam na mleko!” był konkurs „Podaj dalej”.
Należało wraz z rodziną wypełnić kupon on-line, rozwiązując wszystkie zadania.
Można było także odebrać kupon od hostessy podczas jednej z imprez i wrzucić do urny lub wysłać pocztą.
W ostatni weekend miesiąca spośród wszystkich poprawnie wypełnionych kuponów losowano cenne nagrody.
„I najważniejsze – podaj dalej! Powiedz przyjaciołom o naszym konkursie i wydrukuj im kupony. Oni też mają szansę na wygraną!„